ÖĞRETMEN NASIL OLUNUR?

ÖĞRETMEN



ÖĞRETMEN NE İŞ YAPAR

Kendilerine verilen ve yetkili sayıldıkları dersleri okutmak,
* Okuttukları derslerle ilgili uygulama ve deneyleri yapmak,
* Serbest çalışma saatlerinde öğrencileri gözetlemek,
* Ders dışında okulun eğitim, öğretim ve yönetim işlerine katılmak,
* Kanun, yönetmelik ve emirlerle tespit edilen ödevleri yapmak,
* Öğrencilerin sorunlarıyla ilgilenmek.


NÖğretmenin aldıkları maaş
Aldıkları maaş 3.000tl 

OLUMLU YÖNLERİ

Ezber yerine, öğrenme üzerine duruluyor. Öğretmen sadece rehber oluyor.
Öğrenci kademe kademe öğreniyor (Sarmal öğrenme), bu da bilgilerin unutulmasını geciktiriyor. Her yıl aynı konunun geliştirilerek tekrar işlenmesi öğrencide, öğrenmenin kalıcılığını büyük oranda artırıyor.
Öğrenci verilen etkinlikler sayesinde araştırma yapmayı, araştırma yapmanın kriterlerini ve ödev hazırlamayı öğreniyor.
Öğrenci bilgisayar kullanmayı, internette ödev araştırmayı öğreniyor.
Öğrenci kütüphanede araştırma yapmayı, bilgiye ulaşmayı öğreniyor.
Öğrenci bilgiye kendisi ulaştığı için bilgi oldukça kalıcı oluyor.
Öğrenci oyun oynayarak öğrendiği için ders sıkıcı olmaktan çıkıyor, zevkli hale geliyor.
Öğrenci gerektiğinde şarkılar söyleyerek, beste yaparak, şiir yazarak, resim çizerek, hikâye kitabı yazarak özel yeteneği olan öğrencilerin derse katılımı artırıyor. Özel yeteneği olan öğrencilerin öne çıkmasını sağlıyor.
Öğretmen sürekli ders anlatmak yerine sadece rehber olduğu için ders sırasında fazla iş yapmasını gerektirmiyor.






OLUMSUZLUKLAR

Acıgöl küçük bir ilçe, eğitimleşme oranı çok düşük halkın bilinci çok az. Programın uygulanması için gereken imkânlar oldukça kısıtlı şimdi bunların üzerinde duracak olursak:
İlçede yeterli miktarda kütüphane yok, var olan kütüphane de ise yeterli miktarda kitap yok. Gereken kitaplar olmadığı içinde öğrenci bilgiye ulaşamıyorlar. Okulumuzda bulunan kütüphanede aynı kaderi paylaşıyor. Gereken kitapları birçoğu yok. Kitaplar olmayınca da öğrenciler araştırma yapamıyorlar
Her öğrencinin evinde bilgisayar yok ya da internet yok. Alternatif olarak internet kafeler var. Kafelerin de malum ortamında dolayı kız çocukları kafelerden yararlanamıyorlar. Tanıdıkları birine söyleyerek konuyu araştırmalarını istiyorlar. Ellerine geçen dökümanda da ya istedikleri bilgi yerine başka bilgi oluyor ya da istenilenin çok çok altında bir bilgiye ulaşabiliyorlar. Erkek çocuklarına gelecek olursak. Onlarda kafelere sadece oyun oynamak için gidiyorlar. Ödev araştırmayı bilmiyorlar ya da öğrenmek istemiyorlar. Çünkü oyun oynamak çok daha cazip geliyor. Onlarda yine kafecilerden bilgiyi istiyorlar. Kafecilerde kafalarına göre bir şeylerin çıktısını alıp çocuğa veriyorlar. Bu dökümanlar da gereken bilgiyi içermiyor.
Öğrenciler çoğu zaman istenen bilgiye sair sebeplerden ötürü ulaşamıyorlar.
Öğrenci üzerine düşen görevi yapmadığı ya da yapamadığı için iş yine öğretmene düşüyor. Yani bir yerde öğretmen mecburen eski sistemi uygulamaya devam etmek zorunda kalıyor.
Ders saatleri verilen etkinlikler için çok yetersiz kalıyor. O kadar çok etkinlik var ki, etkinlik yapayım derken ders gerektiği gibi işlenmiyor






Yorumlar

  1. İçeriğiniz güzel ama düzensiz yazıları düzenleyin beyler büyük küçük harfe başlıkları dikkatli yazın.

    YanıtlaSil
  2. aynen ama bilgilendim teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Yazım kurallarına dikkat edin

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

PROFOSÖR NASIL OLUNUR

ÇOBAN NASIL OLUNUR

TAMİRCİ NASIL OLUNUR